Modul Provize a náklady slouží pro měsíční vyúčtování nákladů a provizí jednotlivých makléřů RK.
Do uzávěrky pro daný měsíc se automaticky vkládají provize za zakázky, které makléři tento měsíc uzavřeli. Do uzávěrky lze vkládat náklady, které jsou ve výplatě přiřazeny jednotlivým makléřům. Výsledkem je výplatní list, kde jsou jednotlivé provize a náklady rozúčtovány na uživatele.
Ve správě uživatelů nastavte každému makléři odpovídající provizi z jeho zakázek a další podíly, které na jeho zakázkách mají další pracovníci.
V našem příkladu dostává makléř provizi 20% ze svých zakázek, 1% dostane vedoucí týmu David a 5% majitel RK Martin.
V převodním formuláři nabídky zaškrtněte pole „Uzavřeno – vyplatit provizi“. Provize bude započítána do měsíce, kdy bylo pole zaškrtnuto.
Uzavřená nabídka je automaticky vložena do uzávěrky pro daný měsíc. Pokud na případu makléř pracoval s jiným makléřem, je možné provizi rozdělit mezi více makléřů.
Do uzávěrky je možné vkládat další náklady (tlačítko „Přidat náklady“), které mohou být dvou typů.
U každé nákladové položky lze zvolit, zda se má do výplaty účtovat jako částka s DPH nebo bez (Někteří makléři mohou být plátci DPH).
4) Automaticky vkládané náklady
V případě, že chcete jednotlivým makléřům každý měsíc do uzávěrky vkládat náklady automaticky, lze to nastavit v sekci „Automatické náklady“.
Tyto náklady mohou být několika typů:
pod každou uzávěrkou je tlačítko „Výplata“, které zobrazí finální výplatní tabulku jednotlivých pracovníků, kde jsou provize rozděleny podle nastavení z bodu 1.
Příklad výplaty makléře: